Mentoratul
implică o relaţie între oameni de specialitate, unul fiind Profesor stagiar iar
celălalt un profesor experimentat. Obligaţia asumată de mentor este de a oferi
colegilor săi mai tineri mijloacele de a reflecta asupra rolului,
responsabilităţilor, rezultatelor şi dificultăţilor lor ca profesori.
Mentoratul are o importanţă deosebită în stimularea şi susţinerea formării
noilor profesori. Toţi profesorii stagiari trebuie să cunoască modul de
organizare a activităţii de mentoring din şcoala lor. Începerea activităţii
didactice, cu toate responsabilităţile şi aşteptările implicate, ar putea fi o
experienţă descurajantă pentru unii profesori. Sprijinul oferit printr-o
activitate de mentorat susţinută are un rol important în diminuarea oricăror
dificultăţi ce ar putea interveni, permiţând profesorilor stagiari să se
integreze cu încredere în colectivul didactic al şcolii.Un program de
stagiatură eficient va include atât programul general, de care au nevoie
majoritatea profesorilor începători, cât şi un element individualizat, specific
fiecărui profesor începător, şi care se va baza pe propriile sale scopuri. Pot
exista mai mulţi profesori stagiari în şcoală, care să aibă nevoi comune, atunci există posibilitatea să
se lucreze cu ei pe baza unei tematici comune. Este, totuşi, important ca
nevoile individuale să fie satisfăcute prin intermediul unor programe de
stagiatură individualizate.De asemenea, mentorii trebuie să-şi înţeleagă bine
rolul iar conducerea şcolii trebuie să asigure tot sprijinul necesar pentru
această activitate. Mentorii au nevoie de timp suplimentar pentru a urmări pe
tinerii profesori la catedră şi, dacă sunt la începutul activităţii de
mentoring, au şi ei nevoie de instruire.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu