joi, 8 februarie 2018

Propuneri de îmbunătățire a sistemului de mentorat de stagiatură actual



Mentoratul implică o relaţie între oameni de specialitate, unul fiind Profesor stagiar iar celălalt un profesor experimentat. Obligaţia asumată de mentor este de a oferi colegilor săi mai tineri mijloacele de a reflecta asupra rolului, responsabilităţilor, rezultatelor şi dificultăţilor lor ca profesori. Mentoratul are o importanţă deosebită în stimularea şi susţinerea formării noilor profesori. Toţi profesorii stagiari trebuie să cunoască modul de organizare a activităţii de mentoring din şcoala lor. Începerea activităţii didactice, cu toate responsabilităţile şi aşteptările implicate, ar putea fi o experienţă descurajantă pentru unii profesori. Sprijinul oferit printr-o activitate de mentorat susţinută are un rol important în diminuarea oricăror dificultăţi ce ar putea interveni, permiţând profesorilor stagiari să se integreze cu încredere în colectivul didactic al şcolii.Un program de stagiatură eficient va include atât programul general, de care au nevoie majoritatea profesorilor începători, cât şi un element individualizat, specific fiecărui profesor începător, şi care se va baza pe propriile sale scopuri. Pot exista mai mulţi profesori stagiari în şcoală, care să aibă  nevoi comune, atunci există posibilitatea să se lucreze cu ei pe baza unei tematici comune. Este, totuşi, important ca nevoile individuale să fie satisfăcute prin intermediul unor programe de stagiatură individualizate.De asemenea, mentorii trebuie să-şi înţeleagă bine rolul iar conducerea şcolii trebuie să asigure tot sprijinul necesar pentru această activitate. Mentorii au nevoie de timp suplimentar pentru a urmări pe tinerii profesori la catedră şi, dacă sunt la începutul activităţii de mentoring, au şi ei nevoie de instruire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu